Каталог статей

Головна » Статті » Дистанційне навчання » вчителям

Дистанціне навчання: як зацікавити учнів – поради від учительки

Публікуємо конспект трансляції на сторінці “Нової української школи” з учителькою географії ліцею “Наукова зміна” у Києві Аллою Євтушенко.

ЩО МОЖНА РОБИТИ, ОКРІМ ВІДЕОУРОКІВ

1. Робота в Google Classroom. У нас у ліцеї запроваджена саме ця платформа, це дуже спрощує всю організацію дистанційного навчання.

Що дуже зручно?

Ви виставляєте завдання, бачите прикріплені учнівські відео, файли і відразу там виставляєте оцінки. Це одночасно ваш журнал з оцінками і всі завдання зберігаються, які ви давали. Діти так можуть відслідковувати свої результати.

2. Я почала записувати короткі відеопояснення до уроків тоді, коли ми пішли на карантин у лютому через високий рівень захворюваності на грип та застуду. Я просто вмикала свій робочій комп’ютер, відкривала презентацію, брала телефон, вмикала відео та записувала кілька хвилин відео. Так кілька разів – щоби максимально пояснити ту чи іншу тему. Учням це було більш зрозуміло, і вони могли ставити запитання до відео.

Тобто я не дублювала інформацію з підручника, а пояснювала докладніше в тому форматі, до якого звикли мої учні. У Vіber можна було надсилати ті ж самі презентації, посилання на відео.

3. Думка про голосові повідомлення з’явилась у мене тоді, коли я почала онлайн-уроки з учнями на початку березня. Між уроками перерва 30 хвилин. Залишаю телефон у кімнаті, повертаюся – а в телефоні понад 100 повідомлень. Я розумію, що мені ці питання потрібно перечитати й дати на них відповіді. За етикетом спілкування не радять використовувати голосові повідомлення, але в умовах карантину це спрощує спілкування з учнями.

На мою думку, навіть коли вони чують ваш голос зі щирим бажанням пояснити – це добре. Це можуть бути не довгі повідомлення, 1–2 хвилини. Я своїм учням сказала, що якщо в них є питання, насилайте мені голосові повідомлення і я також буду відповідати голосовими повідомленнями.

4. Раз на тиждень цілком можна телефонувати учням.

РЕСУРСИ

1. Онлайн-курс на EdЕra “Бери й роби”. Тут 15 тем, цей курс безкоштовний. Що можна зараз використовувати для дистанційного навчання:

  • Ментальні карти та логічні схеми (це відео можна навіть надіслати дітям або скріншот “Як має виглядати ментальна карта”).
  • “Діти і гаджети”, щоби зрозуміти, що не лише ми весь день сидимо за комп’ютером, що діти так само змушені виконувати завдання в тих самих комп’ютерах, у різних гаджетах.
  • Рефлексія на уроці, як краще її проводити, і підлаштувати ті прийоми до дистанційного навчання.

Рекомендації

Щодо ментальних карт або інших схем раджу не просто давати завдання скласти схему, сухий конспект, а щось більш креативне, щоби діти відволіклися від звичайного формату. Мої учні просто Mind-map чомусь не сприймають, просять зробити так, як їм зручно. Тому я даю їм план – а далі політ їхньої фантазії.

Якщо в учня немає можливості створити схеми на комп’ютері, то можна запропонувати вклеїти або зробити це в зошиті, надіслати вам фотографію на пошту або у Vіber, якщо ви не працюєте на Classroom.

2. “Подорожуємо Україною“. Раджу особливо тим учителям, які зараз викладають у 8–9 класах. Тут відображені теми, і до багатьох параграфів ви можете підібрати щось цікаве.

3. Після перегляду відео або замість “прочитайте параграф і законспектуйте”“складіть схему” або “заповніть таблицю”“дайте відповідь у кінці параграфу” – скажіть: “Створіть хмару слів”.

Що таке хмара слів? Це візуальне відтворення теми, яка вам потрібна. Створення таких хмар слів сприяє швидшому запам’ятовуванню інформації.

Як робити хмари слів:

  • Я б радила створювати хмари слів не скільки в онлайн-додатках, а в у будь-якому форматі – просто покажіть дітям приклад. Можна створювати хмару слів у зошиті, на аркуші А4 – аби діти відволіклися від гаджетів, узяли кольорові олівці й почали записувати, які слова найбільше запам’яталися з конкретної підтеми чи з тем, які, на вашу думку, пов’язані з тим, що розглянули тільки що.
  • WordItOut – безкоштовний англомовний сервіс. Якщо ваша англійська недосконала, у браузері Google Chrome можна налаштувати автоматичний переклад сторінки будь-якою зручною для вас мовою.
  • WorldCloud – російськомовний словогенератор, що дозволяє створювати яскраві хмари певних форм (з використанням базових шаблонів чи авторські). Програма має безкоштовну версію з базовими можливостями та платну версію.
  • Jasondavies – англомовний сервіс для створення тегових хмар, який має найбільш зручну інтуїтивно зрозумілу навігацію.

4. Seterra – це, як на мне, найкращий ресурс, де можна вчити будь-яку номенклатуру. Тут можна вивчити країни, столиці – усе, що пасує для вашої теми. Цей ресурс можна використовувати із 6 до 11 класу. Єдиний мінус – тут немає завдань щодо України, є лише можливість вивчити регіони. Це ми використовуємо у 8–9 класах, коли вчимо області України, повторюємо їхнє розташування.

Як працює Seterra

Завдання поділені за частинами світу. Наприклад, візьмемо фізичну карту. Тут показується сама карта, є значки, потрібно натискати на них і шукати об’єкт, який вказаний угорі. Програма відліковує час, тому потрібно максимально швидко знайти той чи інший об’єкт.

Учень буде бачити, наскільки відсотків правильно він пройшов завдання й за скільки хвилин.

Категорія: вчителям | Додав: hudson28 (03.05.2020)
Переглядів: 327
Всього коментарів: 0
avatar
Понеділок, 23.12.2024, 01:06
Вітаю Вас Гість

Вхід на сайт

Пошук

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0